Tuesday, May 17, 2011

benjamin button ve yasamak üzerine

benjamin button'in hikayesi bu gece allak bullak etti beni. aklinizda dondurup durdugunuz düsünceleri kiyisindan kosesinden de olsa didikliyorsa bir film, direnmek yararsiz, dagiliyorsunuz. önce bayan abbott cikti karsima, benjamin'le 'ismi büyük, kendisi kucuk otellerden biri'nde karsilasan, benjamin'i askla tanistiran kadin. her geceyarisi otelin lobisinde bulusuyor, uzun uzun sohbet ediyor, gün dogmadan ayriliyorlardi. bir gece, bayan abbott 'eger bir iliskimiz olacaksa' dedi, 'gün icinde beni tanimayacaksin, sadece geceleri bulusacagiz ve asla 'seni seviyorum'demeyeceksin.'

bayan abbott, eski bir yüzücüydü, ingiliz kanali'ni tek basina gecen ilk kadin olmak istemis, denemis ancak basaramamisti. yenilmisti bayan abbott, o kanali yüzerek gecemedigi icin degil gecmeyi bir kere daha denemedigi icin yenilmisti. o yenilmislikle, tek bir adim daha atmadan sürdürmüstü yasamini, sevmedigi bir diplomatla evlenmis, onun yaninda oradan oraya sürüklenmeyi kabullenmisti. benjamin'den sevgi sözcükleri duymak istemeyisinin nedeni kendisine verdigi bir tür cezaydi belki, öyle ya kanali gecememisti bir kere. ikinci dünya savasi basladiginda benjamin'e kisa bir not birakarak veda etti: "seni tanimak güzeldi"diyordu. o kanali yüzerek gecememis olmasi bütün yasamini gölgelemisti.

benjamin button'un kizina yolladigi mektupta söyledikleri de yüregime dokundu: "kim olmak istiyorsan onu olabilirsin. zaman sinirlamasi yok. istedigin zaman baslayabilirsin. degisebilirsin ya da ayni kalirsin. bunun icin bir kural yok. elimizden gelenin en iyisini de en kötüsünü de yapabiliriz. umarim seni sasirtacak seyler görürsün. umarim daha önce hissetmedigin seyler hissedersin. umarim gurur duyacagin bir hayat yasarsin. öyle yasamadigini anlarsan umarim en bastan baslayacak gücün olur."

bu sözleri bir gün ben de kendi kizim icin tekrarlamak isterim, aslinda su dünyadaki yerini hala bulamamis biri olarak ben de sik sik tekrarlamaliyim. bugun aksamüzeri bir arkadasima nereden ciktigini da pek anlamadigim beylik bir cümle kurdum, sanirim yasama nereden baktigimi özetliyor. sayet dedim bir gün birileri beni hatirlayacaksa, oyle bir hayat yasamis olayim ki, beni hatirladiklarinda insan olmanin gururunu da hissedip yasasinlar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter