Friday, February 04, 2011

paris'te son tango/maria schneider

her sey bir dairenin icinde; sokagin, insanlarin, yasamin, gercegin uzaginda bir yerde yasaniyordu. kimliklerini, gecmislerini kenara koymaya hazir, bir hayalin icine girmek icin sabirsiz yüreklerdi onlar. birinin gencligi, digerinin tükenmisligi kendilerini tepetaklak edecek bir hayalin icine gözlerini kirpmadan girmelerine yetti. paris'te son tango beni cok etkilemisti. serde hem genclik vardi, hem hissedilen bir tükenmislik hem de hep pesinden kosulmus bir hayal olma istegi. bu filmde hepsini birden bulmustum, o dairenin icine paul ve jeanne ile sokulmus, onlarin tutkulu dokunuslarinin, tensel hazlarinin, gozyasi dolu savrulmalarinin tanigi olmustum. geceler boyu paris'te son tango muzikleri (gato barbieri, bu muzikleri senden baskasi yapamazdi) dinledim, geceler boyu onlarin kurmaya calistiklari hayali düsündüm. kimi zaman düsle gercek karisti, kendimi onlarinkine benzer bir hayalin icinde buldum. en az onlarinki kadar tutkulu, en az onlarinki kadar zordu. yasamin bir cilvesi mi bilinmez, dev bir sinema perdesinden onlar da benim hayalime tanik olmuslardi. ve o yagmurlu günde gözyaslarimiz hic durmamisti. bir hayalin icine girip ciktiginizda yüzünüze birkac cizgi fazladan ekleniyor, bir yilginlik, bir yenilmislik gelip yerlesiyor icinize. o hayalin icinde kalmayi basaramamanin buruklugunu kolayca atamiyorsunuz üzerinizden. simdilerde öyle bir sessizlik var ki icimde, öylesine susmus ki her sey. aradan gecen onca zamanda ne cok degistigimi düsünüyorum. bu yaziyi aslinda jeanne icin, maria schneider icin yaziyordum. marlon brando'yla birlikte bir hayalin icine giren, brando, o hayali gercek kilmak istediginde ona hayalin bittigini, bitmek zorunda oldugunu cok aci bir sekilde söyleyen maria schneider icin. yaşama, bizlere, gerçekliğe bugün veda etti maria schneider. sadece ondan, marlon brando'dan, paris'te son tango'dan bahsedeyim istiyordum ama beceremedim, kendi hikayemi onlarin hikayesinin disinda tutamadim. maria schneider'i, onun hüzünlü suratini hic unutmayacagim. son bir kez paris'te son tango'yu izleyecegim yarin ya da obur gece, bir sise sarap alacagim yanima ve sadece gecip giden yillara icecegim.

3 Comments:

Blogger AidaSalem said...

hep iyi ol.

11:54 PM  
Blogger Melmoth said...

tesekkurler.

1:22 AM  
Blogger nouvelle said...

ben de çok etkilenmiştim Paris'te Son Tango'dan. Sayılı klasiklerdendir. Siyah beyazlığın içindeki siyah beyazlık...

4:17 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter