Wednesday, November 10, 2010

edebiyat ve deniz

birkac gündür denizin hayatimda nasil bir yer tuttugu, benim icin ne anlama geldigi üzerine düsünüyordum. cogu zaman aklima bile gelmeyen ancak denizle olan iliskimde belirleyici bir yerde durdugunu düsündügüm bir sey var, cocuklugumu gecirdigim apartman, deniz apartmani. dogrusu, dedem nasil olmus da bu apartmani deniz apartmani yapmis, bu apartman bu isme nasil kavusmus merak ediyorum. dedemle bu konuda konusamamis olmak suphesiz benim ayibimdir. neyse, bugun murat belge, deniz üzerine, denizin ona hatirlattiklari üzerine bir yazi yazmis. beni de heveslendirdi, coktandir üzerine yazmak istedigim bir konu. edebiyatta deniz, kendi kisisel tarihimde denizin yeri üzerine kalem oynatmak istiyorum. evet, bu konuda mutlaka bir seyler yazmaliyim.

bir de bir kitap var ki türkceye cevrildigini duydugumda nasil heyecanlandim anlatamam. margaret mazzantini'nin 'sen dünyaya gelmeden' kitabi yayinlanmis. bir an evvel bu kitabi okumali ve su anda bu kitabi okuyacak olmaktan daha fazla hicbir sey heyecanlandiramaz beni. sanirim benim icin o sorunun cevabi belli, yani 'ne olursa mutlu olursun, ne yaparsan mutlu olursun' sorusu. ben bazen bu sorunun cevabini olmadik yerlerde ariyorum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter