Sunday, August 22, 2010

iki kitap

tam yatmaya hazirlaniyordum ki dur dedim kendime, not al su haberi bir koseye. iki büyük yazarin, eserleriyle yasamima güzellikler katan iki parlak zekanin kitaplari cikiyor pek yakinda. bir tanesi coktan cikmis bile olabilir, andré gide'in otobiyografisi 'tohum ölmezse', bizlere can yayinlarinin bir armaganidir. dogrusu, beni oturdugum yerden ziplatacak kadar heyecanlandiran bir haber oldu. okumustum bu kitabi, andré gide ve oscar wilde iliskisinin detaylarini merakla arastirdigim zamanlardi, ne ki gide'in bu konuda hayli ketum davrandigini görmüstüm. simdi türkce cevirisini bambaska gözlerle okuyacagim ve eminim gide'in hayatina iyiden iyiye nufuz edebilecegim.

ve orhan pamuk, onun kitabini nisandan beri bekliyordum nihayet cikiyor. bilmem, onunla ayni dili konusuyor olmanin ne denli büyük bir ayricalik oldugunu söylemeye gerek var mi. onun sözcüklerine, bakisina, anlatimina her seyin ötesinde ihtiyac duyan biriyim ve "manzaradan parcalar" kitabini tarifsiz bir heyecanla bekliyorum.

3 Comments:

Blogger bulut said...

andre gide haberine çok sevindim. :) dün bi defterin arasında dar kapı'dan alınmış şu sözü bulmuştum: "duydukları sıkıntıyı yaymak büyük kalplere yakışmaz." dünden beri kafamda dönüp duruyordu söz. o yüzden şimdi bu haberi almak sadece sevindirmedi, şaşırtı da. enterasan değil mi?

11:29 AM  
Blogger pın said...

belki bir gün orhan pamuk okurum ben de? bilmem?

2:37 PM  
Blogger Melmoth said...

evet sasirtici gercekten ve bu tip saskinliklar bana hep asla anlayamayacagimiz bir düzenin icinde yasadigimizi gösterir, ben de bu sasirtici rastlantilari fark ettigimde mutlulukla gülümserim.

bazen bir düsünceye saplanir kalirsin, bir seyler yapmak istersin olmaz, iste bazi rastlantilar sana atman gereken adimi gösterir, bir yol acar, bence tohum ölmezse'yi okumalisin :)

andré gide'in 'dar kapi'si beni uzunca bir süre etkisi altina almisti, ayni senin gibi o kitaptan bazi cümleleri hala kendi icimde yineler dururum.

pinar, belki de manzaradan parcalar bir baslangic icin uygun olan kitaptir. pamuk'un düsünce dünyasini sekillendiren yazarlara, romanlarini nasil insa ettigine, pek cok konudaki görüslerine, kisaca onun dünyasina girebilmek icin bence önemli bir kitap bu.

4:20 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter