Wednesday, January 13, 2010

kızımın öğretmenine mektup

abraham lincoln'ün oğlunun öğretmenine yazdığı bir mektup var, epeydir çeşitli yerlerde alıntılandığını görüyorum. lincoln bu mektubu 19.yy'ın ortalarında yazıyor, bizler 21.yy'ı idrak ediyoruz. evet, lincoln'un söylediği öyle sözler var ki şimdi olduğu gibi gelecekte de geçerli olacaktır. yine de düşünmeden edemiyorum, lincoln ve oğlunun yaşadığı dünya, sorunlarıyla, gerginlikleriyle, eğilimleriyle başka bir dünyaydı, bizler bambaşka sorunlar içinde, bambaşka çözümsüzlükler içinde, bambaşka bir çağda yaşıyoruz. diyeceğim o ki, lincoln'ün mektubunun yanında yeni mektuplara ihtiyacımız var.

ileride bir gün bir kızım olursa, öğretmenine bir mektup yazacağım, eliyle, gönlüyle, kafasiyla çırılçıplak sevmeyi bilen bir kızım var benim, bu sevgisini çoğaltmasında ve paylaşmasında ona yardım et diyeceğim. hiç kimsenin onun için 'yabancı' olmadığını, insana dair olan hiçbir şeyin de yabancısı olamayacağını öğret ona diyeceğim. kendisinden farklı bulduğu arkadaşlarına da en az kendi arkadaşları kadar alaka göstermeyi, onların yaşamlarını, özlemlerini, inançlarını güçsüzlüklerini de tanıması gerektiğini öğrenmeli benim kızım diyeceğim. giriş cümlelerim bunlar olmakla beraber zamanı gelince sanırım başka isteklerim de olacaktır.

bir kızım olursa...

2 Comments:

Blogger jazzy cat said...

çırılçıplak sevmeyi bilmek..güzel bir ifade.
kızınız ya da olası kızınız için dileklerinize bakıyorum.
bu değerlere sahip insanların uzaylı muamelesi gördüğü bir dünyada yaşıyoruz, yara almadan bu bakış açısını sürdürebilir mi çocuklarımız, bunu oğlum için dilemek ister miyim çok emin değilim.

5:09 PM  
Blogger Melmoth said...

bu dünyanin güzelliklerinden daha cok istifade etmek icin, bu dünyanin tüm farkliliklariyla ayakta kalmasi icin bu degerleri savunmaliyiz, cocuklar da bu degerlerin icinde büyümeliler ki daha az yara alsinlar ve daha cok sevsinler yasadiklari dünyayi.

4:33 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter