Sunday, December 27, 2009

'bir kitabim var' demenin gururu

"bir yerde okumustum, 'artik insanlar bir de kitaplari olsun istiyor' gibi alayci bir gondermeydi. can yayinlari'nda editorluk yaptigim icin gelen dosyalar bu göndermeyi dogruluyor. bir kitaplari olsun ama ille de roman olsun saptamasini da ekleyebiliriz buna. ama 'ille bir kitabi' olsun isteyenlerin bilmedikleri ya da bilmek istemedikleri bir konu var: Dil. Türkce. yazim hatalari ile dolu, bozuk bir turkceyle yazilmis dosyalar geliyor önümüze. okumakla edinilen birikime ulasmadan calakalem yazdiklarinin bir an önce kitaplasmasini istiyorlar. "

cemil kavukcu böyle söylüyor, böyle söylemekle de ne kadar hakli diye düsünüyorum. belli bir edebi birikime sahip olmaksizin, neredeyse hic okumaksizin yazma sevdalilari sanirim gün gectikce artiyor. sahip olduklari kitaplarla gururlananlari bilirim, kac bin tane kitaplari oldugunu söyleyerek böbürlenenleri cok gordum ama artik bir baska grup, artik kendi yazdiklari kitaplarla gururlanmak isteyenler var. gururlanmanin tüm bicimlerinde oldugu gibi bir budalalik var bu iste.

1 Comments:

Anonymous Obs said...

Benim de bilmem bu kadar CD'im, bilmem şu kadar 33'lük plağım, bilmem o kadar 45'lik plağım var, o zaman ben de gidip bir albüm çıkarayım, sen de "poi poi poi" diye vokal yap :-))

2:51 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter