Friday, October 17, 2008

rüya

dalgin ve düsünceli inerken basamaklardan, yani basimda hosnutsuz bir ses, filmi ölcüsüz ve kaba ifadelerle telefondaki arkadasina özetliyordu. o anda, 'rüyalarin sadece rüya, gerceklerin de sadece gerçek' oldugunu düsünenlerin bu filmi anlamalarinin mümkün olmadigini düsündüm. yasamlarini aciklamaya calisirken sadece hakikatlere ve akillarina ihtiyac duyanlar, rüyalarin tarihsizligine, sinirsizligina ve gercek dediklerimizle arasindaki baglantiya bütünüyle inanmis bir filmi nasil hissetsinler.

rüya, bence bir insanin bir gerceklik olarak ölmesi ve basi sonu belli olmayan masalsi bir diyarda kendisini üretmesidir. bu üretim, bu masalsı gücün etkisiyle gerçek yaşamda da karsiligini bulur. kim ki-duk da bu masalsı filminde, rüyaların sinirsizligi icinde düsünürseniz, kelebeklerin kışın da uçabileceklerini görürsünüz der bize.

bir filminde daha, kim ki-duk, rüyalarla gerceklerin ic ice oldugu, bazen aklımızın almayacagi sirlarla dolu ve 'siyah ve beyazin tek renk' oldugu bir alemin kücük bir parcasi oldugumuzu alcakgonullulukle anlatmaya çalışıyor.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salondan yan yana çıkmış olmalıyız efendim, çünkü ben de böyle kaba bir analiz duyduğumu hatırlıyorum.
ama bu kadar müteessir olmayınız, "rüya"lar öyle herkese anlatılmaz di mi?
hem bazı insanlar hayatlarında hiç "rüya" görmezlermiş.
: )

10:23 PM  
Blogger Melmoth said...

keske rüya görmeyenler rüyayla yasayanlara birazcik daha saygiyla yaklassalar, belki o zaman rüya görmeye de baslarlar.

5:25 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter