Saturday, September 06, 2008

aznavour, türkiye'ye gelsin

gazetelerde en önemli gündem maddesi, cumhurbaşkanı abdullah gül, erivan'a maç izlemeye gidiyor. bu ziyaretin sembolik öneminin ne olduğunu, ermenistan-türkiye ilişkilerinin normalleşmesi yönünde bir başlangıç olabileceğini günlerdir okuyoruz. hemen hepsine katılıyorum ve ziyareti destekliyorum.

abdullah gül'ün bu olumlu adımına ermenilerin bir jestle karşılık vermesi beklenmez mi diye de düşünüyorum ve aklıma charles aznavour geliyor. aznavour, ermenilerin dünya çapındaki temsilcisi, onların sesi ve elçisi. bugune kadar, dünyanın gördügü en önemli sanatcilardan biri olan aznavour'u türkiye'de hiç dinleyemedik. aznavour, türkiye'ye gelmek için resmi davet beklediğini açıklamıştı, bugune kadar hiçbir hükümet aznavour'u davet etmeye yanaşmadı.

şu son gelişmeler, bana, aznavour'un artık türkiye'ye gelip bir konser vermemesi için bir neden kalmadığını gösteriyor. abdullah gül, erivan'a gidip maç izleyebiliyorsa, aznavour da istanbul'a gelip şarkı söyleyebilir ve bence söylemeli, artık söylemeli. onu sabırsızca bekleyenleri daha fazla bekletmemeli ve türkiye-ermenistan ilişkilerinde en az cumhurbaşkanımızın attığı adım kadar önemli bir adımı da aznavour atmalı, ermenistan adına ve bu iki ülkenin arasındaki gerginliği yatıştırmak ve ilişkilerde yeni, barışçıl bir süreç başlatmak adına.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter