Thursday, July 24, 2008

cinsiyetciler

son gunlerde kadina yönelik siddet, istismar, ayrimcilik daha bir gorunur hale geldi, daha cok tartisilmaya ve elestirilmeye basladi. boylesine önemli bir farkindaligin olusmasi suphesiz beni memnun ediyor. ne var ki, icinde kadin yer alan her fotografin, her reklamin, her haberin cinsiyetci oldugunu söylemenin yaniltici olabilecegini düsünüyorum.

gectigimiz aksam bir sohbet sirasinda da hakim kelime cinsiyetcilikti ve sohbetin sonunda bu blogun da cinsiyetci bir blog olarak damgalanabilecegini düsündüm dogrusu. degerli bir feminist arkadasimizin beni bu konuda aydinlatmasini rica ediyorum.

haydi bir de soru sorayim, cahit sitki'nin bir dizesi söyledir: "çiçek açmış agac hangi kizin ruyasidir"

simdi cahit sitki'ya cinsiyetci mi diyecegiz, merak ettim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter