Wednesday, July 02, 2008

haksizlik,ifrat ve insan

insan = ifrat ve tefrit potansiyeli diye not almis yakin bir arkadasim kitabinin üzerine. bu kitabi sen de seveceksin dedi, senin düsüncelerin var bu kitapta diye de ekledi. benim aklim o kucuk notta kalmisti, hala da aklimda, insanin asirilik yaparak kendisine bazen de cevresine zarar verdigi durumlar.

insana dair olan hicbir sey benim yabancim olamaz, ben hep bu anlayista oldum, hala da oyleyim. ne var ki, kendime karsi bazen acimasiz davrandigimi, kendi asiriliklarima karsi hosgörüsüz oldugumu biliyorum. asirilik baskasina yönelen bir durum oldugunda, isin icine haksizlik da giriyor ve benim icin celiski sanirim burada basliyor. haksizlik etmekten hep korktum, yine de haksizlik etmeden yasamak kolay degil. haksizligin farkinda olmak ve bundan üzüntü duymak, o haksizligi hafifletebilir mi bilmiyorum.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Üniversitenin ilk günü ilk derste rahmetli Necati Özkök hoca kurmuştu şu cümleyi;

İnsan ifrat ve tefrit arasındadır.Umulur ki,bunu farketsin.
Ben hala farkedemedim ne yazık ki....

3:23 PM  
Blogger Melmoth said...

su gunlerde ben insan yasaminin her seyden daha fazla tuhaf bir bocalamadan ibaret oldugunu düsünme egilimindeyim.

2:38 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter