Tuesday, May 20, 2008

sahaflar festivali

sahaflar festivali epeydir aklimda olan bir düsünceydi. tipki kitap festivalleri gibi her sene bir de sahaflar festivalinin düzenlenebilecegini düsünür dururdum. ne mutlu ki su siralar beyoglundaki 24 sahafin katilimiyla galata kulesi meydaninda bir festival devam etmekte.

dört basi mamur, eksiksiz bir düzenleme var miydi deseniz, beni cok tatmin etmedi demekle yetinirim. tezgahlarin üzerindeki kitap sayisi oldukca yetersiz olmakla beraber öne cikan kitaplar dönemin havasina uygun sekilde 68 kusagi ve nazim hikmet kitaplariydi. bir de mekanin özelliginden olsa gerek atatürk ve istanbul konulu kitaplar agirliktaydi.

ne kadar eksiklik olursa olsun, geleneksel hale gelmesini umdugum bir sahaflar festivalinin gerceklesmesi, gerek meslegine küsmek üzere olan sahhaflari sevklendirmek gerekse de okuyuculari sahaflara cekmek ve sahhaflarla tanistirmak adina cok önemliydi.

sahaflarin kaybolmalarinin önüne gecebilmek ancak onlari okuyucularla yakinlastiracak bu gibi etkinliklerle mümkün. boyle önemli bir baslangicta emegi gecenlere tesekkuru bir borc bilirim.

4 Comments:

Blogger Emir Bey said...

ben de gitmek istiyorum
tüm tolkien kitaplarını hatta her basımını toplamak istiyorum hepsinin !

9:37 PM  
Blogger Elsa said...

seni de götürelim emircim.

9:54 PM  
Blogger Emir Bey said...

ahaha
muattabım sen değilsin
bilok sahibi canım,

ama götürürsen gerçekten
fikrim değişebilir :D

11:45 PM  
Blogger Melmoth said...

öyle gürünüyor ki pek yakinda topluca bir sahaf gezisi yapacagiz :)

9:28 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter