Thursday, May 01, 2008

ispanyol meyhanesinde bir lahzam

arka arkaya icim titreye titreye dinliyorum, bir timur selcuk, bir salim dündar, bir nilüfer, bir ben hep bir agizdan yeter yeter öleceksek ölelim diyoruz. iste gün agariyor, biram bitiyor, yeni bir gün, yeni bir gündüz, biliyorum en az digerleri gibi yüzsüz.

tüm yasami boyunca bir hayalden baska bir sey olmak istememis bir adam, bir basina, bir kez daha tekrarliyor cahit sitki'nin dörtlügünü.

ben bir gölge olsam, yahut bir hayal,
onlar gibi hissiz, onlar gibi lal.
olsa bütün ömre bedel bir lahzam
var görünsem, onlar gibi yok olsam.

3 Comments:

Blogger Emir Bey said...

This comment has been removed by the author.

4:01 PM  
Blogger Emir Bey said...

içinde lâhza geçen her şeye hayranlığım sonsuz, bu kadar etkilendiğim az kelime vardır, beni de etkileyen şu güfteydi ilk kez :


sensiz geçen eyyam-ı bahar bil ki hazandır
yaprakları solmuş ve dökülmüş bir kuru daldır
görsem de seni lâhzada dünyamı unutsam
imkanı acep var mı bu anın? ne zamandır?

4:03 PM  
Blogger Melmoth said...

ben de sevdim, güzel sözler. özellikle görsem de seni lahzada dünyami unutsam, imkani acep var mi bu anin, ne zamandir.

buradaki duyguyu hic kaybetmemeli insan.

6:50 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter