Wednesday, September 03, 2008

adam yerine konmak

yaşamından alkolü çıkarmak için mücadeleye girişecek kadar alkolün zararını görmüş bir adamın söyledikleri yüreğimi burktu bu gece. "değersiz hissediyordum kendimi" diyor, "bir hamam böceği gibiydim, insanların beni sevmediklerini düşünüyordum." benim için esas vurucu sözler, kendisini değerli hissedebilmek adına, adam yerine konulduğunu görmek adına yaptıklarını anlatırken söylediği sözler oldu. lokantalara girip garsonlara bolca bahsis verdiğini, garsonların göstereceği ihtimamla kendisini iyi hissetmeye çalıştığını söylüyordu. bu sözleri cesaretle söyleyebildiği için onu kucaklamak isterdim.

lokantada garsonlara bolca para vererek kendini iyi hissetmeye çalışan bir adamı tuhaf bulduysanız, bugun politikaya girip, iktidar sahibi olmak isteyenleri bir düşünün. Flaubert'in, kahramanı monsieur dambreuse için söyledikleri geldi aklıma. "iktidarı öyle büyük bir aşkla seviyordu ki kendini satmak ayrıcalığı için para öderdi." işte tüm isteği adam yerine konmak olan bir insan daha, sadece diğerinden çok daha hırslı ve daha ahlaksızca, kirli işler yaparak bunu sağlamaya çalışıyor. bugun televizyondan kendisiyle ilgili haber yapan magazin muhabirlerine "üç kuruşluk adamlar" diyen hande ataizi'nin derdi de adam yerine konmak. peki ya bizler, şu bloglara gelen yorumları gördüğümüzde adam yerine konduğumuzu görerek, iyi hissetmiyor muyuz kendimizi, dahası sırf adam yerine konmak için blog hazırlayanlar yok mu aramızda.

daha önce de yazmıştım, ara sıra sırtımızı sıvazlayacak, bize şu yaşamda varolduğumuzu hatırlatacak insanlara ihtiyacımız var.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter