Saturday, December 08, 2007

adam yerine konmak

nisantasinin gösterisli magazalarindan birisine girerken kapiyi acan görevliye bir tesekkur etme nezaketini göstermeyip, göz ucuyla bakarak gecen alimli (modern?) bir hanimefendi ; akademik bir konferansta soru sormak icin söz alip, yeni cevirdigi bir kitaptan dem vurarak kisa bir teblig sunmaya baslayan hirsli bir akademisyen ; "hayatim boyunca bir pislik olarak yasadim, simdi ünlü olacagim" diyerek bir alisveris merkezine girip 8 kisiyi öldüren 19 yasinda bir genc.

bu 3 farkli yasamda bir ortaklik bulabiliyor musunuz. bu 3 farkli yasami birlestiren ortak arzuyu görebiliyor musunuz. onlarin ve icinde yasadigimiz su cagin insanlarinin baslica kaygisini, baslica aruzunu söylemek isterim size. onlar, adam yerine konmak istiyorlar. adam yerine konmak icin adam öldürüyorlar, beraber yasadiklari insanlari hor görüyorlar, her firsatta meslektaslarinin ayagini kaydirmak, zor durumda birakmak icin caba gösteriyorlar. hepsinin derdi adam yerine konmak. birisi de cikip 'ben bir hicim, hicbir sey olamadim' diyemiyor topluma karsi, toplumun 'basari' diye niteledigi her seye karsi. diyemeyislerinin nedenini de söyleyeyim size, onlar özgür degiller, gercek bir özgürlügün insanin yalniz basina kalmasi demek oldugunu bilmiyorlar.

hic durmaksizin 'basarili' olduklari konulardan söz ediyorlar. insanin kendi kendisiyle böbürlenmesi ne tuhaf bir seydir diye hic dusunmuyorlar. birazcik tevazu sahibi olalim diyemiyorlar, onlar sadece adam yerine konmak istiyorlar.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sabah sabah birşey yaşadım da aklıma senin bu yazın geldi.

Bu insanların bu kadar derin düşündüklerini hiç sanmıyorum. Aslında, adam yerine konma kaygısının her toplumda ve her kültürde farklı boyutlarda ama özünde ortak bir amaçla ortaya çıkması hayli başarılı bir bilinçaltı çalışması değil mi sence? Başarılı derken destekleme anlamında ifade etmiyorum, yanlış anlaşılmasın. İnsan ne kadar özgür olmaya çalışırsa çalışsın, ne kadar özgüveni olursa olsun bilinçaltı derin, karanlık ve karmaşık bir labirent, çık çıkabilirsen içinden :D

2:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ben de bir türkün türkçe yazdığı bir blogda türkçe karakterler görmek istiyorum.

5:38 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter