Thursday, December 06, 2007

bir haber

fatih akin'in yasamin kiyisinda filminin korsan dvdsinin satisa cikarildigini soyluyordu bugun taraf gazetesindeki bir haber. korsan dvdnin muhabirin dikkatini ceken özelligi ise kapaktaki tanitim yazisi olmus. "türk asilli alman yönetmenimizin filminde almanlar yine hakim, üstün millet ve prestijli kültür; türkler ise bu hakim milletin terbiyesine muhtac, hayatlari darmadagin olmus zavallilar... " boyle diyor tanitimdaki yazi. ben de bu tanitim yazisina katiliyorum dogrusu, hatta daha ileri gidip fatih akin'in bile bu tanitimi kabul edecegini düsünüyorum. buraya kadar her sey anlasilir lakin bu haberi hazirlayan muhabir haberin basligini " milliyetci korsan cok öfkeli " seklinde düzenlemis. iste bu basliga itirazim var.

fatih akin yeryüzünün en prestijli ödülleriyle kutsanmis olabilir, filmlerini gercekten sevdigimiz bir adam da olabilir ama bütün bunlar onun herhangi bir filmini elestirmemize engel olamaz. bir korsan dvdnin elestirel tanitimi dahi olsa onu "milliyetci" hatta "cok öfkeli" diye altini cizerek damgalamak hakkaniyetle ve gazeteciligin temel ilkelerinden biri olan haberde tarafsizlik ilkesiyle bagdasmaz.

bu tanitim yazisindan öfkeli milliyetcilik kokusu alan muhabire ayrica sunu da sormak isterim. sayet bu yaziyi yazanlara öfkeli milliyetciler diyeceksek, ülkemizin tek nobelli yazarina adliye kapilarinda tehditler savuranlari, katillere övgü dolu siirler yazip, türküler yakanlari nasil adlandiracagiz.

sözün özü, bazi kavramlari-sifatlari kullanirken, onlari baskalarina izafe ederken olabildigince dikkatli ve secici olmanin toplumsal diyalogun gelismesine de katkisi olacagini düsünüyorum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter