Tuesday, December 16, 2008

perihan magden üzerine

bir perihan magden roportaji okudum ve beni epeyce dusundurdu. bir haftadir zaman zaman aklima geliyor, iyisi mi ne dusunuyorsam buraya yazayim derli toplu olsun istedim.

bazi insanlar vardir, karsilarinda hic kimse konussun istemezler, konusana tahammul edemezler ve sirf bu yuzden kendileri cok fazla konusurlar. oyle cok konusurlar ki karsilarindaki sesi de duymazlar böylelikle. böyle bir uslup, biraz delilik biraz da dahilik barindirir. sanmiyorum ki perihan magden bir dahi olsun, onun baskalarini dinlemekteki gonulsuzlugu bana kalirsa nefretinden.

nefretin derecesi ne kadar artarsa insanin yüregine giden kapilar da o kadar kapanir. nefretini büyüten insan, gitgide sevebilme yetenegini de kullanamaz olur. sevebilme yetenegimizi de kaybettikten sonra bizi digerlerinden ayirabilecek bir imkanimizi da yitirmis oluruz, siradanlasiriz.
perihan magden, boyle bir siradanlasma icinde oldugunu yazik ki farkedememis. roportajin bir bolumunde, kendisine dava acanlara verip veristiriyor (kuskusuz cok da hakli) ancak hakli olmadigi yer, kendisine dava acanlarin uslubunu kendisine karsi olanlara yöneltmesi. soyle diyor: "eksi sozlukte bana hakaret eden zibidi yumurcaklar benim dilimle yazmaya calisiyor. bana hakaret edip ve benim imlada yaptigim seylerin cok besinci sinif bir kopyasiyla yumurcak haliyle bir de laf yetistirmeye calisiyor." tam da eksi sozlukte kendisini elestirenlere "zibidi yumurcaklar" diyerek aslinda surekli elestirdigi bir uslubun kullanicisi haline geliyor. kendisini hincla ve nefretle elestirip tahammul edemeyenlerin saflarina kibirli ve asagilayici sözcükleriyle kendisi de katiliyor, onlardan bir farki kalmiyor zira onlar perihan magden'i ne kadar kotu ve dayanilmaz buluyorlarsa perihan magden de ayni sekilde kendisinden hoslanmayanlari zibidi hatta kimi zaman fasist buluyor.

malumunuz, parihan magden, demokrasinin de yilmaz savunucularindan biri, eminim kendisine göre en önde gidenidir. kendisi de soyluyor "demokrasi sinifinda ilkokul ücteki gerizekali cocuklarla okumaktan biktim" diyor. düsüncelerini ve sözlerini baskalarini mahkum etmek üzere kuran insanlarin demokrasi anlayisindan daima suphe etmisimdir, birileri eksi sozlukte bana hakaret etse, üzerinde durmaz sessizce gecer giderim, sayet eli yüzü düzgün bir elestiri yapilmissa oturur kendimce bir cevap yazarim ama orada benden tamamen farkli düsünen bir zihniyet de olsa zibidiye bakin, benim imlamla beni elestirmeye kalkismis demeden, onu mahkum etmeden, onunla olan etkilesimimi koparmadan yaparim bunu cunku benim anladigim demokrasi anlayisi bunu gerektirir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter