Tuesday, January 01, 2008

angel

- nora, belki de simdi sira sende, onun yasamini yazabilirsin.

- onun yasamini mi, hangi yasamini, gercekten yasadigi yasami mi, yoksa hayalini kurdugu yasami mi.

Sevgili François,

Angel'dan ne kadar etkilendigini görüyorum, etkilenmekte haklisin zira Angel'in yasami sözcüklerin var ettigi bir yasamdi. en azindan sözcüklerle varolmaya calisiyor, kendi gercekligini kendisi yaratmaya calisiyordu. isterdim ki bu filmini oscar wilde, sen ve ben beraber izleyelim. oscar'in sözünü hatirlarsin, hani dehasini yapitlarina degil de yasamina koydugunu söyleyen sözlerini. galiba angel da yetenegini yasamina koymak istiyordu, sence basarabildi mi.

ben de sevdim angel'i, bütün simarikligina, kibirli tavirlarina ve küstahliklarina ragmen sevdim. hayallerine inanmisligini sevdim, gercekler karsisinda ne yapacagini bilmez, saskin bakislarini sevdim. görüyorsun ya, gerceklere her kim yaklasirsa cani fena yaniyor, en cok da hayatlarini gerceklerden kacmak üzere 'kuran'larin cani aciyor.

seni, havuz filminle tanimistim, orada da bir sanat eserinin yazilarak degil yasanarak ortaya cikabilecegini vurguluyordun, bu vurguyu gördügüme gercekten cok sevinmistim. hazir dönem filmlerine baslamisken, hele de oscar'in dönemini ele almisken, senden bir oscar wilde filmi beklemek yüksek bir beklenti olmayacaktir eminim.

2 Comments:

Blogger Lollius said...

ozon'u çok severim ben, çok çok hem de. ama karar veremiyorum en çok hangi filmini sevdiğime. kumun altında'yı etkileyici bulmuştum, 5x2'den o kadar etkilenemedim doğrusu. havuz'u epey beğendiğimi hatırlıyorum, veda vakti de çok etkilemişti beni. ama henüz 8 kadın'la angel'ı izleyemedim malesef. ama yukarıdaki "etkilenme"lerimden de anlaşılabileceği üzere sıkı bir ozon hayranıyım!

9:46 PM  
Blogger Melmoth said...

8 kadinda ozon'un derdi sinemanin aslinda öyle cok da ciddi bir is degil daha cok eglenceli bir is oldugunu göstermekti. danslarla, sarkilarla araya girerek izleyene dur bakalim öyle cok da kaptirma kendini filme, gülümse biraz der gibiydi.

1:56 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter