sarki sözleri üzerine
kimligimizi insa etme sürecinde, ilk heyecanlarimizi, ilk hezeyanlarimizi anlamlandirma ve sorgulama cabalarimizda herhalde sarkilarin, muzigin etkisini yadsiyamayiz. hangi duygusal durumu yasiyorsak yasayalim, o duruma karsilik gelecek bir sarkimiz elimizin altindadir, ic ve dis dunyamizi dengeleyen oyle bir hale getirmisizdir ki bazi sarkilari, onlar olmaksizin belirli durumlarla bas edemez, sarkilarin tedavi edici etkilerine sirtimizi dayar, onlardan medet umariz.
benim icin bir sarkinin sözlerinden ve anlatmak istediklerinden daha cok muzigin ahengli akisi önemlidir. sarki sözlerine cogunlukla dikkat etmeyisimin nedeni sanirim anlamli bütünlerin bende yarattigi duygusal sinirlandirilmislik hissi. sözcüklere ve anlama yogunlasmadigim zaman bir sarki benim icin cok daha etkili ve bastan cikarici olabiliyor zira ne yöne gidecegimi belirleyen sey anlamli ve bir dayanagi olan kelimeler bütünü degil hicbir gondereni ve baglami olmaya hos bir ezgidir.
kulagima hos gelen bir melodiyle bosluga birakilmis gibi olurum, gercekten bas dondurucudur ama ne zaman ki isin icine sözcükler ve anlam dahil olur sanirim iste o zaman büyü bozulur.
benim icin bir sarkinin sözlerinden ve anlatmak istediklerinden daha cok muzigin ahengli akisi önemlidir. sarki sözlerine cogunlukla dikkat etmeyisimin nedeni sanirim anlamli bütünlerin bende yarattigi duygusal sinirlandirilmislik hissi. sözcüklere ve anlama yogunlasmadigim zaman bir sarki benim icin cok daha etkili ve bastan cikarici olabiliyor zira ne yöne gidecegimi belirleyen sey anlamli ve bir dayanagi olan kelimeler bütünü degil hicbir gondereni ve baglami olmaya hos bir ezgidir.
kulagima hos gelen bir melodiyle bosluga birakilmis gibi olurum, gercekten bas dondurucudur ama ne zaman ki isin icine sözcükler ve anlam dahil olur sanirim iste o zaman büyü bozulur.
4 Comments:
bir de aklıma şu replik geldi sevgili melmoth, gönül yarasında dünya bir şarkıyı dinlerken ağlar, nazım da neden ağlıyorsun sen kürtçe biliyor musun ki der ona. sonrasında bu şarkıda ağlamak için kürtçe bilmeye ne gerek var abi lafını duyarız dünyadan ve o ağlamaya devam eder.
bence bir şarkıyı hissetmek için vokalin de önemi vardır, ne dediğini duymasak da dinlemesek de.
you dont exist veya you cry diye eşlik etmedigin, aaaaa kısmında elini havaya kaldırmadıgın bir şarkıyı ben şarkıdan saymam mesela.
demek istedigim şu ki, anlamlı bütünlerin sende yarattıgı sınırlandırılmışlıktan bahsederken, bir şarkıya melodisinin yanında duygu katan bazı sözlerini, haykırışları, daha doğrusu vokalin önemini görmezden gelmişsin bence.
but don't forget the songs
that made you cry
and the songs that saved your life
yes, you're older now
and you're a clever swine
but they were the only ones who ever stood by you...
diye leziz mi leziz bir şarkısı vardır smiths'in.
bu lafları anca sözlerini anlayıp hissettiğin şarkılar için söyleyebilirsin. sadece melodi hayatını kurtarmaz mesela ama derinden etkiler, ona sözüm yok.
elsacigim, kuskusuz ayni fikirdeyim. cok da guzel bir örnek vermissin. gercekten gato barbieri'nin muziginden sonra marlena shaw'in 'we dont exist' sözleri, daha dogrusu o sozleri vurgulayisi bambaska bir hale getirir sarkiyi benim icin.
justine, burada sanirim sarkilarla tartisarak, sarki sözleriyle mücadele ederek kisinin kendisini bicimlendirme kurma ve belki yikma sürecinden bahsediyorsun ki elbette benim de buna sözüm yok.
ama yine de sözlerini anlamadigim ve anlamayi tercih etmedigim sarkilar icin de benim hayatimi kurtarmislardir diyebilirim ben. aslinda daha cok hayatimi kurtarmislardir degil de bana bir hayat kurdurmuslardir derim.
Evet haklısın ve buna bizzat şahit oldum.
http://www.youtube.com/watch?v=xct3-CaZzfw
http://www.youtube.com/watch?v=b_NODJbKyZ4
Post a Comment
<< Home