Monday, September 10, 2007

resmi görüs

secimlerde akp nin alacagi oy oranini dogru tahmin eden tek arastirma kurulusunun baskani tarhan erdem in roportajini okuyorum. akp nin oylarinin yukselmesinde cumhurbaskanligi secim surecinin etkisi olmadigini, akp nin 27 nisan bildirisi öncesinde de yüzde 45 lerin üzerinde destege sahip oldugunu söylüyor.

secim sonrasi yaptiklari arastirmada, 'cumhurbaskanligi secim surecinde yasananlar oyunuzu etkiledi mi' diye bir soru sormuslar. etkilenmedim diyenlerin orani da yüzde 70 cikmis. Tarhan erdem de buna dayanarak 27 nisan bildirisi secimde etkisizdir diyor. ancak ayni arastirmada bir baska soru daha sormuslar ki kafa karistirici. ' sizce baskalari etkilenmis midir bildiriden ' sorusu. iste bu soruya 'evet etkilenmislerdir' diyenlerin orani yüzde 60.

murat belge'nin sik sik anlattigi bir olay vardir, 80 darbesinin hemen sonrasinda diyarbakira kürt sorunuyla ilgili davalara katilmak üzere gelen bir avukatla bir taksicinin arasinda gecen konusma. taksici önce askeri idareden memnun oldugunu, darbenin kendisini rahatsiz etmedigi ni soyler, ne zaman avukatin orada bulunma nedenini ögrenir, o anda soylediklerinin tam tersi seyler soylemeye baslar. avukat ne oldu deyince de yahu der o benim resmi gorusumdu.

diyecegim o ki, tarhan erdemin sorusuna 27 nisan bildirisinden etkilenmedim diyen yüzde 70 lik kesim bana gore resmi goruslerini dillendirmislerdir. biz etkilenmedik ama baskalari etkilenmistir demeleri de sanirim bu ihtimali kuvvetlendiriyor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter