Wednesday, August 22, 2007

medya

medya bize neyi nasil ve ne boyutlarda göstermek isterse maalesef biz bununla cogu zaman yetinmek zorunda kaliyoruz. ne dünyada ne de ülkemizde yasanan olaylari olanca acikligiyla ve ayrintisiyla görebilme, takip edilme imkanina sahibiz.

örnegin, ben DTP grup toplantisinda neler konusuldugunu merak ediyor, bu konuda olabildigince ayrintili bilgi almak istiyorum. ama ne mumkun, bu konuda yazili ve gorsel basinda verilen bilgiler meclis idare amirlerinden dtp milletvekili sirri sakik'in idare toplantisina kravatsiz gelisinden ve uyarilisindan söz etmekten ileri gitmiyor. malumunuz sirri sakik, yemin toreninde meclisin en sik giyinen vekili secilmisti medyamiz tarafindan. hakikaten ben de cok seviyorum sirri sakik'in takimlarini, kravatlarini ve genel anlamda giyim tarzini. ama simdi dtp haberlerinin de sirri sakik'in kiyafetlerinden ibaret olmasini cözebilmek mumkun degil. sirri bey de 'ben hem iyi siyaset yaparim hem de iyi giyinirim ' diyerek gazetecilerin bu gorsel egilimine destek vermis.

bir gösteri toplumu oldugumuz yalan degil, goruntulere duskun, imajlara saygili, vitrin yapmaya merakli bir toplum. oysa dtp grup toplantisinda, biraz arastirinca görüyorum ki dtp'li vekiller sanliurfada ölen tarim iscilerinin ailelerini ziyaret etme ve bu kazalarin nedenlerini bölgede inceleme karari almislar.

bu önemli bir haber, birileri modernligin ve ilerici olmanin kosullarini kendilerince cesitli simgelere dayanarak belirlemeye calisip toplumsal ayrimciligin en koyu örneklerini vermeye devam etsinler, güneydoguda insanlar kamyonlarin arkasinda 5 ytl ugruna sehirden sehire giderken canlarindan oluyorlar.

medyamiz, projektoru kilik kiyafet üzerine tutmusken, yenilikci ve cagdas genclerimizin baslica kaygisi nasil giyim kusam olmasin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter