Friday, October 05, 2007

taha akyol'un egri yolu

sabah gazeteleri karistirirken taha akyol un yazisi dikkatimi cekti. sali gunku mhp grup toplantisinda devlet bahceli'nin yaptigi uzun konusmadan söz ediyor ve bu konusmanin mhp de demokratik bir acilimin sinyali oldugunu belirtiyordu. akyol'a göre mhp yavas yavas icine kapali bir devlet anlayisindan uzaklasiyor, evrensel degerlere yakinlasma cabasi gösteriyordu.

simdi ben bu sözleri okuyunca hayretler icinde kaldim zira bahceli'nin sali sabahi yaptigi gercekten uzun konusmayi ben de izledim. ne var ki, benim dinledigim bahceli hayli sert ve kati bir tonda hazirlanan anayasayi elestiriyor, anayasada demokratik talepler adi altinda sinsice tuzaklar kuruldugunu belirtiyor, etnik ve kültürel farkliliklara vurgu yapilmasina da mhp nin milliyetci bir parti olarak karsi cikacagini söylüyordu.

herhalde taha akyol ya da ben baska baska konusmalar izledik diye düsünürken tarhan erdem'in de bahceli'nin konusmasini degerlendiren bir yazi yazdigini gördüm. biraz rahatladim, baktim erdem de benim gibi endiseyle takip etmis bahceli'nin sözlerini, bahceliden alintilar yapiyor ve yazisini soyle bagliyor: "anayasa tartışmaları içinde, 'önümüze konmuş tuzaklar', 'sinsi operasyonlar' göremiyorum; sayın Bahçeli biraz daha açık konuşursa bunları görebileceğimi sanıyorum. Şimdilik, bu korkulardan beslenen görüşlerin bizi taşıyacağı yerleri düşünüyorum ve saklamanın anlamı yok, endişeleniyorum!"

taha akyol, nasil oldu da bahceli'nin konusmasini bir demokratik acilim cabasi olarak gördü, gercekten anlayamadim ve acikcasi okuyucularini da mhp nin gorusleri hakkinda ciddi sekilde yaniltmis ve yanlis yönlendirmis oldu. bence bu da en az bahceli'nin konusmasi kadar endise verici bir durumdur.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter