Sunday, November 26, 2006

kose kabadayilari

Eskisi gibi somururcesine okumuyorum gazeteleri, basliklara bir goz atip geciyorum, ben gazetelerden epey uzaklasiyorum. Nedendir diye dusundum hafta icinde, hem gazete sayisinin hem de sayfa sayilarinin artisi olabilir dedim once, sonra dusundum yok yok her gecen gun sayilari artan kose yazarlari uzaklastiriyor beni gazetelerden. Kose yazarlari arttikca haber azaliyor, oyle ki mansetler bile yorum yazisi oluyor.
Kose yazarligindaki artisi hadi kabul ettik diyelim, ya koselerinden birbirlerine kufreden, düello davetlerinde olcu sinir tanimayan kose kabadayilarina ne diyecegiz.
Son birkac haftadir bir kose yazarlari kavgasi lafidir gidiyor. Zerre kadar ilgilenmiyorum, sagdan soldan duydugum kadariyla biliyorum konuyu. Dun gece bu kavganin taraflarindan birini televizyonda dinledim, soylediklerine sasirmaktan ote uzuldum. Bakin bir 'gazeteci' ne diyor " Benim icin sozun bittigi yerler vardir, ben o noktada kalemimi birakirim, benim kutsallarima hakaret edenlere yasam uslubumun gerektirdigi bicimde yanit veririm" Bunun nasil bir bicim oldugunu sanirim anladiniz.
Bu toplumun fiziksel siddete basvurmadaki rahatligi, futursuzlugu beni gercekten endiselendiriyor. Birilerini linc etmek icin insanlarin hazir bekledigi, linc edenleri gerektiginde korumak kollamak icin bazi otoritelerin arz i endam ettigi bir yerde gazetecinin biri de yumruklarin sozcuklerin onune gecebilecegini soyluyor. Nasil bir barbarlik vahsilik refleksi hakimdir bu insanlarda anlamis degilim.
Ah bir de sivri dilli genc yazar diye anilan bir kose yazari var. Dun gece o da soyle dedi :" Bazen kisiler uzerinden polemik yapmak, bir sistemi devirebilir" Simdi bu sivri dilli genc yazara ' hadi oradan, hadi hadi ' demek istiyorum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter