Monday, November 13, 2006

Volver

'Baba ve Piç' in olay orgusuyle 'Volver' in olay orgusu oylesine benziyor hatta belirli noktalarda benzemenin de otesine geciyor ki merak ettim kendi kitabinin ciktigi gunlerde premierini yapan bu filmi Elif Safak hangi hislerle izledi. izledi mi..Estrella Morante nin sarkisinda gozleri yasardi mi ? (Bugun filmi ikinci kez izlerken yine tutamadim gozyaslarimi )
Elif, hafiza ve hafizasizlik uzerine bir roman diyor Baba ve Piç icin, benim icin de gecmisteki travmalarla yuzlesmenin geregini vurgulayan, yuzlesememe durumunun ilerleyememe durumu oldugunu soyleyen bir roman Baba ve Pic. Volver i izlerken de ayni hisleri duydum, yine gecmis ve onunla yuzlesmenin gerekliligi.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Unlenen roman ve filmleri hemen okumama veya segretmeme gibi bir huyum var, uzerinden biraz sure gectikten ve ortalik yerine oturduktan sonra yakin temasa giriyorum. Yaklasik uc ay once Baba ve Pic i okudum ve sonrasinda Elif Safak in diger romanlarindan da devam ettim. Katmanli anlatimini ve kullandigi dili de cok severek okuyorum. Uzun suredir segretmek istedigim bir film olan Volver i da gecen gun segrederek tam bir soka girdim diyebilirim. Hele annenin ben araf tayim demesiyle hepten koptum. Bildiginiz gibi E. Safak in takintili kelimesidir bu...İkisini de deneyimleyen bir arkadasimla konustum benim uyarimla onun da gozu acildi ve kesinlikle ortusuyor dedi. Ben de internette bir arastirayim bu konu ile ilgili bir örtüstürme yazisi var mi diye, ilk olarak sizin yaziniza ulastim.Kendimi yalniz hissederken sizin yaziniz ilac gibi geldi. Zaten simdi oturup bir de Elif Safak in web sitesine yazmayi ve ondan da bu durumu yorumlamasini rica edecegim.Basinda bununla ilgili tartisma yada yorum oldumu hic biliyor musunuz?
saygilar...

4:26 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter