Wednesday, June 03, 2009

jacques verges


kisiligimi, kendimi olusturma sürecimi kitaplara duydugum yakinlik kadar kimi insanlara yönelik hayranligim da belirlemistir diye düsünüyorum. bunun böyle olmasinda, üyesi oldugum ülkede, insanlarin, kitaplardan daha cok kisilerin etkisi altinda kalma egilimi vardir belki de. öyle ya da böyle, bazi kahramanlarim var ve bu listeye son eklenen isim jacques verges.

verges, bir avukat, kimilerinin terörün avukati dedigi, toplumlarin lanetledigi, linc ederek öldürmek istedigi diktatörleri, katilleri, suclulari savunan bir avukat. kimilerinin gözünde ise her savunmasında, hakim düzenin hukukunu sorgulayarak, sömürülen halklar icin adalet isteyen bir devrimci. verges, bana karanlik taraflarimi, hayatim boyunca yaptigim kötülükleri düsünme firsati veren bir adam. belki onu bu yüzden, bana sucun, suclulugun ne oldugunu anlama yolunda farkli kapilar actigindan seviyorum, belki de, onun bir durusma sirasinda kendisini 'çinli, çinli' diyerek küçümsemeye calisan kalabaliga dönerek 'evet, çinliyim, sizin atalariniz ormanda armut toplarken, benim atalarim saray yapiyordu' deyisindeki simarik cocuk halini seviyorum. hepsinin ötesinde, verges'i, hangi sartta olursa olsun, puro icmek gibi, özenle ve zevkle giyinmek gibi kucuk yasamsal tutkularindan asla vazgecmeyecegini düsündügüm icin seviyorum sanirim.

jacques verges, gectigimiz günlerde istanbul'da bir konferans vermis, gec haberim oldu, gidemedim. onu görmeyi, elini sikmayi, belki iki cift laf edebilmeyi isterdim.

bu arada, metis yayinlarinin verges'in 'savunma saldırıyor' baslikli kitabini yayinladigini da söylemeliyim. tam su sirada, ntv'de 'terörün avukati' belgeselini bir kez daha görmek istedigimi de ekleyeyim. belki bir duyan olur.

6 Comments:

Blogger Damlo said...

seni tatmin edecek bi Madam Bovary postu yazamayacağımı düşünmeye başladım :):)

9:54 AM  
Blogger thelunatic said...

o listede ben nerdeyim?

6:28 PM  
Blogger Elsa said...

This comment has been removed by the author.

10:08 PM  
Blogger Elsa said...

evet, ya ben nerdeyim?

10:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

bir yönetmenin bir lafı vardı.kendisi de insan bedeni ile devamlı uğraşan bir kişi.kanser ya evrim basamağında daha iyiye gitmemizde bir geçişse,ya sandığımız kadar kötü bir şey değilse diyordu.kanserin iyi bir şey olduğu iddiası pek çok kimsenin hoş karşılayabileceği bir şey değil kuşkusuz.ama bu sözlerde doğruluk payı olabilir.işte sandığımız şeylerin aslında sandığımız gibi doğru olmama ihtimali güzel bir şey.bizi şaşırtan,düşünmeye iten.hakim düzeni,değerleri,anlamları sorgulamak.ben bununla uğraşan adamları seviyorum.gerçi sen de vergesin karanlık taraflarına bakabilme şansı vermesi üzerine duruyorsun.sen de bir miktar onu belli bir tarafa koyuyor musun acaba.ama verges belki de karanlık tarafta değil dahası kim bilir belki de senin karanlık tarafların karanlık değil.işte tüm bu mutlak dışılığı,bilinemezliği seviyorum sanırım ben de.muğlak

10:11 PM  
Blogger Melmoth said...

hem verges hem de onu izleyenler, hepimiz karanlik taraflarimiza bir kez daha bakiyoruz. ne kadar karanlik ne kadar degil bir kez daha düsünüyoruz. berman'in cok sevdigim kitabinin ismini ödünc alarak söyleyeyim, verges, kati olan her seyi buharlastiriyor.

11:40 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter