Thursday, February 21, 2008

galip-maglup

sloganlarla konusmaktan hoslanan biri degilim. tek cümlelik yasam felsefelerine de inanmiyorum. yine de bazi söz öbekleri beni hayli cezbediyor. mesela "galiptir bu yolda maglup" diye bir tabir vardir. insanin ne galip ne de maglup oldugunu söylediginden pek severim bu cümleyi. galip gelmeyi ne kadar istesek de bana kalirsa insanin galip geldiginde aldigi haz, galip gelmek ugruna yasadiklarindan aldigi hazdan daha az. galiba esas olan galip gelmek degil mücadele etmek.

4 Comments:

Blogger YALNIZLIK OKULU said...

evet çok doğru çalışmak çabalamak güzel olan ki zaten gerisi sadece son nokta olsada olur olmasada...

6:12 PM  
Blogger Melmoth said...

bazen de tam bir seylere sahip olunmusken, hedefe varilmis, zafer kazanilmisken akil almaz isler yapilir ve gelinen noktadan uzaklasiverir insan. iste bu da insanin karmasayi, mücadeleyi seven yaniyla aciklanir.

4:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili melmoth,
Sayfanızı Emir in sayfasından gördüm.Sonra açıp birkaç yazınızı okudum ve haddim olmayarak bikaç şey yazmak istedim.
Bu ülkede sürekli bişeylerin kötü gittiğinden bahsedilir yıllardır.
Evet kötü giden şeyler var.Ama siz onların içinde açan kardelenler gibisiniz.
Yazılarınızdan edindiğim izlenimle,sizler bu ülkenin şansı olan gençlersiniz.
İşte bu yüzden mesela sırf bu yüzden bu ülke yaşanası güzel bir ülke olur her daim.
Bugünlere gelmenizde emeği geçen herkese teşekkür etmek gerek..
Ve müthiş zekanıza,cümleleri dansettirebilme yeteğinize hayran kaldım...
Buarada ben naçizane Emir bey in liseden tarih öğretmeniyim=)
Sağlıcakla efendim...

11:37 PM  
Blogger Melmoth said...

reyhan hocam, bir bilseniz beni nasil duygulandirdiniz. teveccüh göstermissiniz, ne kadar zarifsiniz, tesekkur ederim.

"marifet iltifata tabidir" sözüne öylesine inanirim ki kendimi biraz yorgun ve yilgin hissettigim su siralarda sözcüklerinizin üzerimdeki tedavi edici, olumlu tesirinden kuskunuz olmasin.

ögrencileriniz de ne kadar sanslilar ki sizin gibi tevazu dolu bir tarih ögretmeniyle calisiyorlar.

son olarak, cüretimi bagislarsaniz, ben de size emir gibi düsünmeyi ve sevmeyi bilen bir insanin üzerinde emek sahibi oldugunuz icin tesekkur etmek isterim.

saygilar ve selamlar.

5:22 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter