Wednesday, April 04, 2007

festival

bugun radikalde kucuk bir haber, milletvekili olan akrabasinin adini kullanarak bir danismanlik sirketi acan ve bu sirket yoluyla da insanlari devlet dairelerinde is bulma vaadiyle dolandirdigi tespit edilen bir adamdan bahsediyordu. Istvan Szabo nun son filmi 'Akrabalar' da tam bu konuyla ilgili. Burokrasiyi ve siyaseti ele geciren akrabalar. Filmde cicegi burnunda bir bassavcinin siyaset sahnesinde kimisi belediye baskani kimisi onun yardimcisi olan akrabalariyla mücadelesi ve yine devletle is yapmak icin kendisini basamak olarak kullanmaya calisan gozu acik akrabalari karsisindaki caresizligi anlatiliyor. Szabo'nun filmleri gorulmeye deger filmlerdir benim icin, özellikle Mephisto, Taraf tutmak ve Hanussen gibi hayli etkilendigim politik filmlerden sonra bu son filmi de merakla bekliyordum. Szabo diger fimlerine gore belki biraz da yasinin ilerlemis olmasiyla epey alayci bir yaklasimla cekmis filmi. Hele de bir domuz ciftligi gondermesi var ki gorulmeye deger.


Burada da yazmistim, Elde Makas Kosmak i heyecanla bekliyordum. Pek umdugumu bulamadim, romani okurken cok daha fazla eglendigimi soyleyebilirim. Benim doktor Finch i emre kongar'in ikizi oynamis desem yalan olmaz. Dr. Finch yine de dr. finchtir, onu gorur gormez coskuya kapildim zaten. sirf onu gormus olmak icin bu filme gidilir diyorum halen.

Bir de bugun gordugum '2004 yazi' var ki onu baska bir posta birakiyorum. Cok dusundurdu beni. liberal - medeni bir aile, liberalizmde birey, özel yasam sinirlari nerede baslar. iste boyle basliklar altinda dusundum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

cool hit counter