Tuesday, March 13, 2007

Pessoa

"gölgelerin icindeyken, bireyciligin yasamdan hic ama hicbir sey beklememek anlamina gelen soyluluguna erissem. Dünyalar dönüp dururken, ciceklerden bir toz bulutu gibi olsam, bilinmedik bir ruzgarin gün biterken havalandirdigi, alacakaranligin uyusuklugunun rastgele yere biraktigi, daha genis sekillerin icinde secilmez olan bir bulut. Bunlarin disinda hicbir sey olmasam, hicbir seye sahip olmasam, hicbir sey istemesem..."

Fernando Pessoa seni taniyorum, cok cok eskilerden, icimdeki boslugun acildigi o belirsiz gunden beri taniyorum seni.

2 Comments:

Blogger Elsa said...

altını çize çize okuma istegi uyandırıyor o kitap bende. ama bu sefer paragraflar, benzetmeler, tasvirler, metaforler değil, kelimeleri ilgimi çekiyor. kayıtsızlıktan doğan acı diyor, okumanın verdiği öznel zevk diyor, canımı fazla yakmayacak bir yaşam bilincim olsun diyor; ben böyle yalın seyleri nasıl da hayatın içinden ama komplike düşünceler gibi gösterebildiğini farkedip şaşırıyorum. huzursuz ediyor beni. bazen çok basit gözüküyor anlattıgı sey, farklı olan ne var diyorum, sıkılıyorum, bu kadarına gerek yok düşünmek istemiyorum diyorum, kitabı üst rafa kaldırıyorum, sonra açıyorum yine hayretle okuyorum bir kaç cümlesini, sonra yine sıkılıyorum, yine kaldırıyorum . pessoa, evet sen, uzak dur hayatımdan diye bagırasım bile geliyor. bazen de öyle içimden geliyor ki, sanki daha önce bir çok kitabını okumuşum da aşinayım gibi.

2:07 AM  
Blogger Melmoth said...

onunla tartismaya girisir girismez bir agirlik cokuyor üzerime, birakiyorum kitabi ve bir sure hic kipirdamaksizin oturdugum yerde kalip dusunuyorum sonra tekrar basliyorum okumaya. Onun bir hayal oldugunu bilmek nedense bana huzur veriyor ve ara sira insan oldugunu, böyle zamanlarda da kacinilmaz olarak neseli sevincli oldugunu soylediginde ise huzursuz oluyorum. kitabin cogu zaman üzerime gelmesini, rahatsiz etmesini seviyorum. ve itiraf ediyorum ben hep bir hayal olmak istemisimdir.

4:21 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter