Friday, March 02, 2007

Kravat


uzun zaman oldu kravat takamiyorum oysa boyun kismini dedemden ogrendigim sekliyle bir ucgen haline getirerek baglamayi ve uzunca bir sure ayna karsisinda kravat - gomlek - ceket uyumunu sagladim mi saglayamadim mi acaba diye dusunmeyi severim.

kravati kimi cevreler ideolojik bir sembol olarak degerlendirir, kravat takmayislarini ait olduklari grubun bir gerekliligi gibi kabul ederler. hocam olmadigi icin kendimi sansli hissettigim bir ogretim gorevlisi bana kasilarak soyle demisti 'ben hic kravat takmam, devletle isim olmaz'.

ideolojinin daha biz dunyaya gelmeden bize hakim olan ve yasamimiz boyunca da yaptigimiz her pratikte bize hakim olacak olan egemen dusunceler sistemi oldugunu dusundugumde devletle arasina mesafe koymak icin kravat takmayan bir kisinin tam da devletin kendisine bictigi rol geregi ideolojinin yeniden üretimine katkida bulundugunu düsünememis olmasi tuhafima gidiyor.

bazi dusunceleri icsellestirememis ama onu yarim yamalak da olsa sahiplenmeye calisirken savundugumuz dusunceye degil onun tam zitti bir dusunceye hizmet ettigimizi goremeyiyoruz. iste ideoloji boylesine gorunmez bir sistem dahilinde isliyor.

Ben bu yazida kravatlari ne kadar cok sevdigimi soylemek istiyordum, bakin neredeyim, neden ?

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kravat sana çok yakışırdı eminim. ama eminim yeni moda olan, kotun üzerine giyilen gömlekle beraber kravat takmazdın.

3:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

bence sana kravatın her türlüsü yakışır.. özellikle kirli sakal ve takım elbise ve jöleli saçlar arkaya doğru taranmış.. hmmm..

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

kravati simge olarak kullanip konu derinlestirilmeye calisilmis ama gel gor ki comment sahasi karizmayi yok etmis.

10:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

anonim grubu postların karizmasını yokedecektir!!!

12:41 AM  
Blogger Melmoth said...

anonim commentler bu yazinin tamamlayicisi olmus aslinda. neden diye sormayin :)

kravat icin de iyice heveslendim, takicam yarin obur gun.

3:37 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter