Saturday, April 10, 2010

hep genc kalacagim

madem alkollu bir gecedeyim, hatirladigimda gülümsedigim alkollu bir gecemi anlatayim. ne kadar zaman önceydi hatirlayamiyorum, simdi okyanusun öte tarafinda bulunan degerli bir dostum ve degerli bir hocamizla pasajda oturmus eminim cok mühim meselelerden bahsediyorduk, gülüyorduk, iciyorduk, hocamizin tam hatirlayamadigi ve birbirine karistirdigi tarihleri, bazi isimleri, konuya ne kadar hakim oldugumuzu göstermek icin bir firsat biliyor ve hocayi düzelterek kendimizce matah bir is yapiyorduk. hoca bizden izin isteyip masadan ayrildiginda dogrusu cakir keyif durumdaydik, ben yine de geceyi orada bitirmek niyetinde degildim. haydi dedim imroz'a gidelim, bir iki duble de orada icer, öyle döneriz. imroz'a gectigimizde neredeyse tüm masalar bosalmisti. kararliyiz ya icmeye, hemen bir kose masa bulup yerlestik. arka masamizda sen sakrak bir grup vardi, hala nasil oldugunu hatirlayamadigim bir sekilde o masanin en kerli ferli adamiyla sohbete basladik. bize ikram ettigi o güzel meyve tabagini hala sevgiyle hatirliyorum. en az bizim kadar sarhos olan bu müstesna insanin bir cümlesi var ki onu da hic unutmam, 'cocuklar' demisti muzip bir gülümseyisle birlikte, 'bu gece kizimin nisanlisiyla ilk defa disarida yemek yiyoruz, bakin ne kadar heyecanli'. biz de kiz tarafi oluvermistik bir anda ve alici gozuyle soyle bir bakmistik delikanliya.

kim bilir o gece basimizda ne dertler icimizde ne sevdalar vardi. hepsi bir yana, bugun o geceyi düsündügümde aklima gelen tek bir sey var, bir gün, olur da bir gün bir kizim olursa ve ben de onun nisanlisiyla imroz'da karsi karsiya gelirsem, ah nasil da cekilmez ve huysuz bir adam olurum ben.

6 Comments:

Blogger nouvelle said...

Son cümlene çok güldüm.Gece gece bu gülücük için teşekkürler. :)

4:45 AM  
Blogger Melmoth said...

eh ama biricik kizimi uzaklara goturmek isteyen birisi varken karsimda, herhalde alabildigine kiskanc, alabildigine üzgün olurum. zaten suratsiz biriyimdir, iyice suratsiz da olurum sanirim :)

1:37 AM  
Blogger nouvelle said...

Sanki kızını uzağa götürecek o adam için olumlu bir şey söyleyecek gibi başlayıp huysuz bir tipleme ile yazıyı bitirmen çok şeker olmuş! Beklenmedik sonu olan kitaplar gibi.

Dilerim kızının ömrüne dahil olacak o adam, kızını her gün bir öncekinden daha mutlu kılar. Mutsuz kızların, babalarını ne denli çok üzdüklerini ve babalarını hayatta ilk kez kendi mutsuzlukları yüzünden ağlarken gördüklerini çok iyi biliyorum çünkü... dileğim canı gönülden...

5:39 PM  
Blogger Melmoth said...

aslinda benim en buyuk korkularimdan biri, kizimin beni suclayacak olmasidir. kendi hayatina gomulmus, kizini ve baska her seyi unutmus bencil bir baba gibi gorebilecegini düsünür endiseye kapilirdim sik sik. margaret mazzantini'nin olaganüstü bir romani vardir, sakin kimildama, oradaki doktorun kiziyla kurdugu iliski gelir aklima, onun kiziyla özlemleri arasinda denge kurmaya cabalamasi, bocalamalari, zor secimleri.

dogrusu su son zamanlarda, bu histen biraz kurtulmus gibiyim, kizimla daha iyi zamanlar gecirebilecegimi hayal ediyorum :)

1:46 AM  
Blogger nouvelle said...

"dogrusu su son zamanlarda, bu histen biraz kurtulmus gibiyim, kizimla daha iyi zamanlar gecirebilecegimi hayal ediyorum :)"

O zaman bu, hayatında mutluluğa dair olumlu gelişmeler var demektir. İnsan mutlu olunca her şey gözüne güzel görünüyor, hayaller daha bir şeker pembeleşiyor. :)

Bu arada "Sakın Kımıldama"yı merak ettim, okumalı mıyım?

3:07 PM  
Blogger Melmoth said...

evet sanirim iyiyim birkac gündür özellikle, nedenini gercekten bilmiyorum, sadece iyiyim ve bunu korumaya calisiyorum.

sakin kimildama, suphesiz cok iyi bir roman, beni hayli etkilemisti, bu kitabi okudugum yillarda birbirine benzeyen cok fazla roman okuyordum ama 'sakin kimildama' bambaskaydi. bir tutkunun ne demek olduguna dair, nereye kadar gidebilecegine dair, pismanliklarina ve gözüpekliklerine dair epeyce soru sordurmustu. su siralar okusam yine ayni sekilde etkilenir miydim bilemiyorum. okumali misin, sanirim onu da bilemiyorum zira bu kitabin izlekleriyle, anlatmak istedikleriyle nasil bir iliskin oldu, nasil bir duygusal sürecin icinden gectin, geciyorsun hic bilmiyorum. yine de sen bana bakma, ben her seyi bu sekilde karmasiklastirma egilimindeyimdir. kitabin tanitim yazisina bak, sayet yüreginde bir yerlere dokunuyorsa o sözler, bir his veriyorsa oku kitabi, pisman olmazsin :)

3:03 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter