Saturday, December 02, 2006

Mete Tunçay

Bugun katilmaktan ve bir parcasi olmaktan kivanc duydugum bir paneldeydim. Her birimizin hayatinda sozune guvendigimiz, inandigimiz, yoklugunda eksikligini hissettigimiz, yasamimizin tutamaklari olarak belledigimiz insanlar vardir. O insanlarin gozunden bir basamak asagi dusmek bile bizi yipratir, uzer, perisan eder. Benim icin Mete Tunçay oyle biridir.
Bugun Mete hocamiz icin dogumunun 70. yilinda duzenlenen bir saygi gecesinde onun dostlariyla, farkli kusaklardan ogrencileriyle ayni ortami paylasmak benim icin onur vesilesileydi. Iki panel duzenlenmisti ve sekiz de konusmaci vardi lakin oyle bir hava olustu ki salonda sanki herkes konusmaciydi, herkesin Mete hocayla ilgili bir anisi vardi, herkes konusmak istiyordu. Samimi, icten, duygulu, herkesin her an lafa girmeye hazir oldugu bir ortamdi.
Taner Timur, hocayla ayni donemde girdikleri Mulkiye yillarini anlatti, dedi ki ' Mete'nin bir ozelligi vardir digerlerinin yaninda one cikan, sozu dogru bir adamdir ' Bu beni de Mete hocaya baglayan ozelliklerin basinda gelir, onu tanidigim gunden beri bir kez olsun onyargilara kapilip gittigini gormedim, onun soyledigi her soze inandim ve bir kez olsun nesnelligini kaybettigini gormedim.
Daha sonra sozu Murat Belge aldi ve ben Mete'nin bu sozlerine hayranim diyerek bir cumlesini aktardi "En sevdigimiz bilgi yararsiz olan bilgidir."
Anlatacak, soylenecek cok fazla sey var Mete hoca icin en iyisi ben kendisiyle tanismama vesile olan olayi anlatip fazla uzatmayayim lafi. Kemal Tahir in eserleriyle bogustugum yillar, henuz esir sehrin uclemesini bir de yorgun savasciyi okumus ve gidip Mete hocanin karsisina cikmisim. Aklima gelen sorulari birbiri ardina siraladim, dinledi dinledi ve sonunda sen Kemal Tahir in butun eserlerini okudun mu dedi bana, utanarak hatta yerin dibine girerek hayir demistim. O zaman git oku ondan sonra konusalim demisti ve ben eve nasil bir ruh durumuyla gidip arka arkaya o kitaplari nasil okudugumu hic unutmam.
Ben Mete hocadan cok sey ogrendim, onu her gorusmemizde can kulagiyla dinledim, ona hep inandim, her zaman da inanacagim..
Iyi ki varsin hocam...

3 Comments:

Blogger thelunatic said...

kişileri putlaştırmayalım

11:51 PM  
Blogger thelunatic said...

kişileri putlaştırmayalım

11:51 PM  
Blogger Melmoth said...

coskulu bir saygi, sevgi ve tesekkur yazisi. o da boynumun borcudur.

1:06 AM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter