Saturday, January 13, 2007

radikal

radikalin yeni uygulamasindan sanirim hemen herkes haberdar. her pazar gunu gazetenin yayin yonetmenligini unlu bir sanatci ustleniyor. orhan pamuk ilk haftanin yildiziydi. gazetenin 40 binlerde seyreden tiraji orhan pamuk un bir gunluk yayin yonetmenliginde 67 binlere firlamis.

bence gazetenin kendi icine kapali bir yapi olmadigini, haberlerin olusturulma surecinde halkin taleplerinin, ihtiyaclarinin onemsendigini, kisaca toplumla etkilesim icinde bir yapi oldugunu gostermek adina onemli bir uygulama radikalinki.

orhan pamuk hazirladigi gazetede bu ulkede yazar olmanin gucluklerini, daha genel anlamda sanatcilarin maruz kaldigi cirkin saldirilari mansete tasimis. daha da onemlisi gazeteye kendi getirdigi bir haberi kullanmis mansette.

orhan pamuk tan sonra gazeteyi bu hafta sezen aksu hazirliyor. benim bu konuda cekincelerim var. sezen aksunun bir gunlugune gazete cikarmasina karsi degilim elbette, ne var ki orhan pamuk un arkasindan ben bir yasar kemal beklerdim mesela. bu ulkede tuhaf sekilde mitlestirilen bazi isimler vardir, sezen aksu gibi, turkan soray gibi. sanirim bu hafta radikalin ticari kaygilari agir basmis ve yayin yonetmenligine sezen aksu uygun gorulmus. onumuzdeki haftalarda turkan soray gelirse sasirmayin.

4 Comments:

Blogger daphnevega said...

Benim düzenli olarak okuduğum gazete Radikal değil ama Radikal'in çizgisini hep beğenirim ve pazar güneri mutlaka alırım. Sezen Aksu bence şarkıcı olmanın yanında büyük de bir entellüktüel birikime sahip bir kişi o yüzden yarın gidip Radikal'i aynı keyifle okumayı bekliyorum.. Değişiklik olur fena mı? Yaşar Kemal olsa ayrıca alırım, saklarım, arşivlerim o ayrı.. İnsan elindekilerle mutlu olmaya çalışmalı bazen ama değil mi?

2:42 AM  
Blogger Melmoth said...

sezen aksu'nun radikal'ini sevdim ben. cocuk haklarini da onceliklerimden biridir diyerek mansete tasimasi ayrica hosuma gitti.

yasar kemal'in bence cok degerli ve bu ulkenin yakin tarihiyle ve sorunlariyla yuzlesmek isteyenlerin muhakkak okumasi gereken konusmasinin da gazetede yer almasina da ayrica sevindim.

eh sezen aksu'nun bu ulkenin her zaman gozardi edilmis yaralarini mansete tasimasi, yasar kemal in konusmasinin tam metni. olmus bence, iyi olmus :)

6:39 PM  
Blogger Dilara said...

entellektüel değil; entelektüel olucak o :D eheuehe.

özür dilerim melmoth.
bilmiyorum neden ama.
uykum yok.
affet.
elsa'nın hatrına!

2:50 AM  
Blogger Elsa said...

melmoth sana sezen aksunun satış rekorları kıran şiir kitabını hediye alacağım. baskısı tükenmiş olan var ya. kapağında üfleyince burun deliğine kaçıp hapşırtan bitkiden olan hani.

11:00 PM  

Post a Comment

<< Home

cool hit counter